0

چرا به وب سایت نیاز داریم؟

چرا به وب سایت نیاز داریم

شاید اولین چیزی که به ذهن کسب و کار های نو ظهور و در حال شروع می رسد راه اندازی شعبه اینترنتی کسب و کار خودشان، یعنی وبسایت باشد. اما این مسیر به اون شکلی که به نظر می رسد ساده و پیش پا افتاده نیست و باید در ابتدا نیاز سنجی به عمل آید. اما شاید خیلی از شما نیاز داشتن یک سایت را حس نکنید و متوجه نشوید. در اولین پرسشی که از خودمان می کنیم، باید بدانیم که چرا به یک وب سایت نیاز داریم؟

ضرورت داشتن یک وب سایت چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا با اشاره به چند مزیت داشتن وبسایت، شما را هرچه بیشتر با مزایای داشتن شعبه اینترنتی کسب و کار خود، آشنا کنیم. خیلی وقتها از صفحات اجتماعی برای انتشار حال روز شخصی مان استفاده می کنیم. ولی اگر کار بزرگی انجام دهیم، مثلا یک اختراعی ثبت کنیم، محصولی تولید کنیم یا ایده ای ناب در ذهن داشته باشیم ، از این شبکه ها استفاده نمی کنیم.اینجاست که اهمیت وبسایت نمایان می شود ، چون در این صورت جهانیان از فعالیت های ما با خبر می شوند در عین حال محتوایی کاملا مختص به خودمان بدون امکان کپی شدن، ایجا و منتشر کرده ایم. بدین شکل با داشتن وبسایت از تاریکی خارج می شویم و مخاطبان خود را از دوستان و آشنایان ، به کل مردم کشور و یا حتی کل دنیا گسترش می دهیم.

اهمیت داشتن وب سایت

دلایل داشتن یک وبسایت

در دسترس بودن همیشگی و پاسخگویی 7/24

همیشه و در همه حال شما و کارمندان شرکت شما در دسترس نیستند و نمی توانند پاسخگوی مشتریان باشند. بنابراین نیاز به ابزاری دارید تا بتوانید در ساعاتی از شبانه روز که در دسترس نیستید ، بدون خستگی و یا دریافت حقوق ، پاسخگوی مشتریان شما باشد. در واقع سایت خیلی از فعالیت های بازاریابی گذشته را اتوماتیک کرده به گونه ای که بازدید کننده سایت شما با مطالعه یکی از مقالات مفید موجود در وبسایت شما، از طرفداران برند شما شود و دست به خرید، و در صورت رضایت، خریدهای بسیار بیشتر بزند و حتی بدون اینکه یک بار شما را از نزدیک دیده باشد، تبدیل به بهترین و وفادارترین مشتری شما شود.

پشتیبانی مشتریان سایت

کاهش چشمگیر هزینه ها

امکان دارد باورش در ابتدا کمی سخت باشد ولی با وجود سایت هزینه های کسب و کار شما در بلند مدت کاهش چشمگیری خواهد داشت؛ هزینه های از قبیل حقوق کارمندان، برق، اینترنت ، تلفن و… ؛ چرا که با نبودن وبسایت، هر کدام از مراحل فروش و بازاریابی توسط یک اپراتور انجام می گیرد که هر اپراتور علاوه بر حقوق دریافتی هزینه های دیگری نیز برای مجموعه دارد. با توجه به آنلاین بودن ارتباطات، هزینه های تبلیغات نیز بسیار کمتر و باصرفه تر نسبت به کسب و کار فیزیکی بدون سایت خواهند شد.

ارتباط همه جانبه با مردم

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، شما بدون داشتن اینترنت و شعبه مجازی کسب و کار، نهایتا می توانید با 20 الی 40 نفر در ارتباط باشید. ولی با وجود اینترنت، فضایِ بازاری به وسعت کل دنیا دارید که می توانید در هر ساعت شبانه روز با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید. همچنین علاوه بر افزایش تعداد مشتریان و بازدید کنندگان، سرعت ارتباط گیری با آنها نیز به صورت فزاینده ای افزایش خواهد داشت.

قراردادن محصولات در ویترین مجازی

وبسایت ها همانند ویترین های فروشگاه ها، این امکان را به شما  می دهند تا ویترین مجازی خود را همانطور که دوست می دارید چیدمان نمایید. با توجه به اینکه گشت و گذار در این ویترین های مجازی ، آزادانه و بدون عجله می باشد؛ مشتریان می توانند تا با خیال راحت تمامی محصولات را مشاهده ، مقایسه و بررسی نمایند و در آخر محصول مورد نیاز خود را با انجام تحقیق کافی خریداری نمایند. این مورد باعث بالا رفتن رضایت مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر خواهد بود.

ویترین مجازی کسب و کار

ایجاد درآمد جانبی از وب سایت

وب سایت به شما این امکان را می دهد علاوه بر درآمد زایی از طریق فروش، از طریق تبلیغات نیست اقدام به کسب درآمد کنید. البته معقوله تبلیغات کمی پیچیدگی دارد؛ همچنین بسیار وابسته به بازدیدی که هر روزه از وبسایت شما به عمل می آید و حوزه کاری و فعالیت سایت شما می باشد؛ هرچه بازدید سایت شما بیشتر باشد قاعدتاً درآمد حاصل از تبلیغات هم بالاتر است.

درآمدزایی از وبسایت

در دست بودن کنترل همه جانبه

با توجه به رشد اینترنت و فضای مجازی در حال حاضر، معرفی صحیح و اصولی برند شما کار بسیار مهم و تاثیر گذاری در آینده کاری شما خواهد داشت؛ چرا که قبل از اینکه صفحات و وب سایت های دیگر برند شما را به روش خودشان معرفی کنند، سبک معرفی خودتان بسیار حائز اهمیت است. هر چه بهتر برند شما معرفی شود اعتماد مردم به شما نیز افزایش خواهد داشت.

اعتبار بالاتر از هر جای دیگر

قطعا حضور کسب و کار شما در شبکه هایی نظیر اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخورد دار است، اما به هیچ عنوان نباید به آنها بسنده کرد؛ زیرا هر لحظه ممکن است پیج شما با خطر های امنیتی و یا مسدود سازی از طرف خود این شبکه ها روبرو شود. باید قبول کنیم که هر کسب و کاری باید که یک یا چند شعبه در شبکه های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیسبوک، لینکدین و… داشته باشد اما نمی توان از اهمیت و کلاس بالایی که یک سایت برای برند شما ایجاد می کند غافل شد. هر چقدر که شبکه های اجتماعی همه گیر تر هم شوند ولی باز هم برای پیدا کردن خدمات اصلی ، به گوگل رجوع می کنیم تا وب سایتی که خدمات مورد نظر ما را ارائه می دهد پیدا کنیم.

وب سایت

جمع بندی مقاله : عمر سایت های اینترنتی به مراتب از شبکه های اجتماعی ( در انواع مختلف آن ) بیشتر است؛ منتهی در این سالها نه تنها از اهمیت وب سایت ها کاسته نشده ، بلکه همه روزه به آن افزوده می شود. با توجه به اهمیت بسیار بالای اینترنت در زندگی امروزه ، نیاز به حضور پر رنگ تر در این عرصه هر روز بیشتر از دیروز حس می شود. پس می توانیم با راه اندازی شعبه مجازی کسب و کار خود علاوه بر اعتبار دادن به آن، حضور متفاوت تری نیز در این قسمت جدایی ناپذیر از زندگیمان داشته باشیم.

 

چرا به یک وب‌سایت نیاز داریم؟

وب‌سایت به عنوان یک شعبه مجازی کسب و کار، امکان ارتباط با مشتریان به صورت مداوم و در هر زمانی را فراهم می‌کند. همچنین، این ابزار امکان انتشار محتوای منحصر به فرد و کنترل کامل بر روی برند و محصولات را فراهم می‌کند.

چه مزایایی برای استفاده از وب‌سایت در مقاله ذکر شده است؟

مقاله به مزایای داشتن یک وب‌سایت اشاره کرده است که شامل در دسترس بودن همیشگی، کاهش هزینه‌ها، ارتباط همه‌جانبه با مردم، قراردادن محصولات در ویترین مجازی، ایجاد درآمد جانبی، و کنترل همه‌جانبه بر برند است.

چگونه وب‌سایت می‌تواند به کسب و کار کمک کند؟

وب‌سایت به کسب و کار کمک می‌کند با فراهم کردن امکان در دسترس بودن همیشگی و پاسخگویی ۲۴ ساعته، کاهش هزینه‌ها، ایجاد ارتباط همه‌جانبه با مردم، ارائه ویترین مجازی برای محصولات، ایجاد درآمد جانبی از تبلیغات، و کنترل کامل بر برند و محتوای منتشر شده.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.